| Abs | f의 절대 값을 구합니다. |
| Acos | f의 호 - 코사인을 반환합니다. 코사인이 f 인 각도를 라디안 단위로 반환합니다. |
| Approximately | 두 개의 부동 소수점 값을 비교하여 유사하면 true를 반환합니다. |
| Asin | Returns the arc-sine of f - the angle in radians whose sine is f. |
| Atan | Returns the arc-tangent of f - the angle in radians whose tangent is f. |
| Atan2 | Returns the angle in radians whose Tan is y/x. |
| Ceil | f보다 크거나 같은 가장 작은 정수를 반환합니다. (올림) - 정수는 float형태 |
| CeilToInt | f보다 크거나 같은 가장 작은 정수를 반환합니다. (올림) - 정수는 int형태 |
| Clamp | 최소 float 값과 최대 float 값 사이의 값을 return합니다. |
| Clamp01 | Clamps value between 0 and 1 and returns value. |
| ClosestPowerOfTwo | Returns the closest power of two value. |
| CorrelatedColorTemperatureToRGB | Convert a color temperature in Kelvin to RGB color. |
| Cos | Returns the cosine of angle f. |
| DeltaAngle | Calculates the shortest difference between two given angles given in degrees. |
| Exp | Returns e raised to the specified power. |
| Floor | f보다 작거나 같은 가장 큰 정수를 구합니다. (내림) |
| FloorToInt | Returns the largest integer smaller to or equal to f. |
| GammaToLinearSpace | Converts the given value from gamma (sRGB) to linear color space. |
| InverseLerp | Calculates the linear parameter t that produces the interpolant value within the range [a, b]. |
| IsPowerOfTwo | Returns true if the value is power of two. |
| Lerp | 선형 적으로 a와 b 사이를 t로 보간합니다. |
| LerpAngle | Lerp와 동일하지만 값이 360 도로 랩 할 때 값이 올바르게 삽입되는지 확인합니다. |
| LerpUnclamped | Linearly interpolates between a and b by t with no limit to t. |
| LinearToGammaSpace | 주어진 값을 선형에서 감마 (sRGB) 색 공간으로 변환합니다. |
| Log | Returns the logarithm of a specified number in a specified base. |
| Log10 | Returns the base 10 logarithm of a specified number. |
| Max | 둘 이상의 값 중 가장 큰 값을 반환합니다. (최대값 판별) |
| Min | 둘 이상의 값 중 가장 작은 값을 반환합니다. (최솟값 판별) |
| MoveTowards | 값을 타겟쪽으로 이동합니다. |
| MoveTowardsAngle | Same as MoveTowards but makes sure the values interpolate correctly when they wrap around 360 degrees. |
| NextPowerOfTwo | Returns the next power of two value. |
| PerlinNoise | 2D Perlin 노이즈를 생성합니다. |
| PingPong | PingPongs는 길이 t보다 크지 않고 절대 0보다 작지 않도록 값 t를가집니다. |
| Pow | Returns f raised to power p. |
| Repeat | Loops the value t, so that it is never larger than length and never smaller than 0. |
| Round | 가장 가까운 정수로 반올림 한 f를 반환합니다. (반올림) |
| RoundToInt | 가장 가까운 정수로 반올림 한 f를 반환합니다. (반올림) |
| Sign | Returns the sign of f. |
| Sin | Returns the sine of angle f. |
| SmoothDamp | 시간이 지남에 따라 원하는 목표를 향해 값을 점차적으로 변경합니다. |
| SmoothDampAngle | 시간이 지남에 따라 원하는 목표 각도를 향해도 단위로 주어진 각도를 점차적으로 변경합니다. |
| SmoothStep | 한계에서 스무딩을 사용하여 최소값과 최대 값 사이에 보간합니다. |
| Sqrt | Returns square root of f. |
| Tan | Returns the tangent of angle f in radians. |
'programming > c#' 카테고리의 다른 글
| 유니티 C# and Shader Study <Basics 01 _ MathMatics Surface> static, enum, delegate (0) | 2019.12.17 |
|---|---|
| 유니티 C# and Shader Study <Basics 01 _ Building a Graph> 지렁이 만들기 (0) | 2019.12.17 |
| 유니티 C# and Shader Study <Basics 01 _ GameObjects and Scripts> (0) | 2019.12.16 |
| object pooling + singleton (0) | 2018.11.17 |
| 2018.11.13 - metaball(marching cubes)/GetVertx, try catch(예외처리), anim random(재생위치 랜덤) (0) | 2018.11.14 |

